Kwaliteit

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Eva Brauns of Edwin Luttik.

Meer informatie Minder informatie
Uitgelicht
Nieuws |

De onzichtbare groep: ouderen met een migratieachtergrond, het aanbod sluit onvoldoende aan.

‘Thuiskomst. Wonen, zorg en welzijn voor ouderen met een migratieachtergrond.’ Geeft precies de huidige stand van...

Nieuws

Nieuws |

Marieke Voogt: ‘Juist de combinatie van keurmerk en prestatie-indicatoren vind ik heel sterk’

Ook in coronatijd gaat de certificering gewoon door. Welzijn Lelystad haalde het Kwaliteitslabel en won vervolgens de...

Nieuws |

Online sessie: Hoopvol en kwetsbaar. Omzien naar elkaar in tijden van corona

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor de sociale kwaliteit van het dagelijks leven. Door de coronapandemie staat niet alleen...

Blogs

TRANSFORMEREND LEREN BINNEN DE KENNIS EN ONDERZOEKSAGENDA SOCIAAL WERK

De kennis- en onderzoeksagenda die Movisie eind vorig jaar deelde met het werkveld schetst een ‘wenkend...

MFA ondernemer

Om een multifunctionele accommodatie tot leven te brengen is ondernemerschap nodig, was lang het advies van Marc van...

Kennisbank

Presentaties en stukken regiobijeenkomsten Kwaliteitslabel 8 en 9 feb 2017

Bijgevoegd de presentaties van de regiobijeenkomsten op 8 & 9 februari 2017.

Handleiding Klanteffectvragenlijst momentmeting v2

De tweede versie (oktober 2016) van de handleiding om aan de slag te gaan met de Klanteffectvragenlijst.
Lid worden