Kwaliteit

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Eva Brauns of Edwin Luttik.

Meer informatie Minder informatie
Uitgelicht
Nieuws |

Demissionair minister Koolmees onderstreept adviezen: 16 uur opvang voor alle kinderen

Demissionair minister Koolmees heeft in een brief aan de Tweede Kamer drie onderzoeken aangeboden. Hieruit blijkt dat hij scenario’s...

Nieuws

Nieuws |

Jaarcongres Sociaal Werk: programma en aanmelden met groepskorting

De aanmelding voor het jaarcongres op 26 mei nog niet geregeld? Dat kan ook dit jaar met groepskorting. Het 5e kaartje is...

Nieuws |

67 procent sociaal werkers ervaart agressie

In sociaal werk ligt het percentage daarmee net iets lager dan algemeen in zorg. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport...

Op de agenda

26 mei
Evenement

Jaarcongres sociaal werk Een sterke sociale wijk: Aanpakken met Impact

Ook zo’n zin in een congres met een sprekerslijst zonder virologen? Maar wél met deskundigen die hun licht laten schijnen over het voorkomen van verdere kansenongelijkheid? Met workshops waarin het gaat over het vormgeven van de sociale...

Blogs

SOCIAAL WERK RENDEERT

Sociaal werk rendeert, is de uitkomst van onderzoek. Vervolgonderzoek zou zich moeten richten op 'wat werkt' . ...

TRANSFORMEREND LEREN BINNEN DE KENNIS EN ONDERZOEKSAGENDA SOCIAAL WERK

De kennis- en onderzoeksagenda die Movisie eind vorig jaar deelde met het werkveld schetst een ‘wenkend...

Kennisbank

Presentaties en stukken regiobijeenkomsten Kwaliteitslabel 8 en 9 feb 2017

Bijgevoegd de presentaties van de regiobijeenkomsten op 8 & 9 februari 2017.

Handleiding Klanteffectvragenlijst momentmeting v2

De tweede versie (oktober 2016) van de handleiding om aan de slag te gaan met de Klanteffectvragenlijst.
Lid worden