Themaoverzicht

Kwaliteit

Kwaliteit & Professionalisering

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Marije van der Meij of Edwin Luttik.

14 oktober 2019

26 oktober op tv: “Later als ik jongerenwerker ben”

Jochem van Gelder presenteert op 26 oktober Later als ik groot ben; medegefinancierd door Sociaal Werk Nederland, Platform Sociaal werkt, en lidorganisaties Dock, HEFgroep, JOU Utrecht.

514
7 oktober 2019

Vijf jaar Gouden Gemeenten: 'Hoe krijgen we de geldzakken van zorg naar welzijn? Geen storytelling meer, het is nu tijd voor actie.’

Ruim twintig wethouders, sociaalwerkdirecteuren en aanverwante bestuurders troffen elkaar. Wat hebben de Gouden Gemeenten opgeleverd en hoe gaan we verder?

630
23 september 2019

Taalhuizen krijgen een eigen certificeringskader dat onder andere is gebaseerd op de ervaringen met het Kwaliteitslabel Sociaal Werk

Ministerie van OCW maakt dankbaar gebruik van kwaliteitslabel bij het toetsen van taalhuizen; ‘eendrachtig statement dat kwaliteitstoetsing van taalhuizen belangrijk is’

447

Presentaties en stukken regiobijeenkomsten Kwaliteitslabel 8 en 9 feb 2017

Bijgevoegd de presentaties van de regiobijeenkomsten op 8 & 9 februari 2017.

Handleiding Klanteffectvragenlijst momentmeting v2

De tweede versie (oktober 2016) van de handleiding om aan de slag te gaan met de Klanteffectvragenlijst.

Handreiking behoorlijke en effectieve invordering van geldschulden verschenen

De handreiking bevat aanbevelingen voor de manier waarop bestuursorganen het proces van invorderen van geldschulden het beste kunnen inrichten. Daarbij worden de verschillende stadia van dat...

Kwaliteitskader Veilig Thuis

Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis heeft in juli 2016 ingestemd met het Kwaliteitskader Veilig Thuis – zicht op veiligheid . Zicht op veiligheid is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit...

Op de agenda
Er zijn geen activiteiten om weer te geven.

Laatste blog

MFA ondernemer

Redactie van dit thema

Medewerker Kwaliteit en professionalisering
Adviseur Kwaliteit
senior adviseur professionalisering en opleiding
Ik wil delen
Home
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten