Themaoverzicht

Kwaliteit

Kwaliteit & Professionalisering

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Marije van der Meij of Edwin Luttik.

26 maart 2020

Kamerbrief in reactie op oproep Armoedecoalitie over corona

Staatssecretaris Van Ark reageert op de oproep van de Landelijke Armoedecoalitie om de financiële gevolgen van de coronacrisis voor kwetsbare mensen te beperken.

84
26 maart 2020

‘Vroeg Eropaf, samen geldzorgen aanpakken!’ van start in roosendaal e.o.

In Etten-Leur, Halderberge, Moerdijk, Roosendaal, Rucphen en Zundert  samen met woningcorporaties, energiebedrijven, zorgverzekeraars en Brabant Water

19
19 maart 2020

Movisie dossier: "Wat werkt bij de aanpak van armoede en schulden"

In het dossier 'Wat werkt bij de aanpak van armoede en schulden' beschrijft Movisie welke werkzame elementen professionals kunnen inzetten om personen met financiële problemen te ondersteunen.

46

Presentaties en stukken regiobijeenkomsten Kwaliteitslabel 8 en 9 feb 2017

Bijgevoegd de presentaties van de regiobijeenkomsten op 8 & 9 februari 2017.

Handleiding Klanteffectvragenlijst momentmeting v2

De tweede versie (oktober 2016) van de handleiding om aan de slag te gaan met de Klanteffectvragenlijst.

Handreiking behoorlijke en effectieve invordering van geldschulden verschenen

De handreiking bevat aanbevelingen voor de manier waarop bestuursorganen het proces van invorderen van geldschulden het beste kunnen inrichten. Daarbij worden de verschillende stadia van dat...

Kwaliteitskader Veilig Thuis

Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis heeft in juli 2016 ingestemd met het Kwaliteitskader Veilig Thuis – zicht op veiligheid . Zicht op veiligheid is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit...

Redactie van dit thema

Medewerker Kwaliteit en professionalisering
senior adviseur professionalisering en opleiding
Ik wil delen
Home
Corona
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten