Themaoverzicht

Kwaliteit

Kwaliteit & Professionalisering

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Marije van der Meij of Edwin Luttik.

Publicaties

Presentaties en stukken regiobijeenkomsten Kwaliteitslabel 8 en 9 feb 2017

Bijgevoegd de presentaties van de regiobijeenkomsten op 8 & 9 februari 2017.

1641

Handleiding Klanteffectvragenlijst momentmeting v2

De tweede versie (oktober 2016) van de handleiding om aan de slag te gaan met de Klanteffectvragenlijst.

2736

Handreiking behoorlijke en effectieve invordering van geldschulden verschenen

De handreiking bevat aanbevelingen voor de manier waarop bestuursorganen het proces van invorderen van geldschulden het beste kunnen inrichten. Daarbij worden de verschillende stadia van dat...

4969

Kwaliteitskader Veilig Thuis

Het Landelijk Netwerk Veilig Thuis heeft in juli 2016 ingestemd met het Kwaliteitskader Veilig Thuis – zicht op veiligheid . Zicht op veiligheid is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit...

2123

Grote stap voor privacybescherming binnen jeugdhulp

Manifest "In Goed Vertrouwen'. Manifest met afspraken over privacybescherming in het jeugddomein.

2302

Inspiratiesessie werkbeleving 27 september

Marja den Boer deelt persoonlijke drijfveren Neelie Kroes en Joop van den Ende over werkbeleving, passie en samenwerking tijdens inspiratiesessie

2086

Beroepsregistratie, brief voor medewerkers Sociaal Juridische Dienstverlening

Opening Registerkamer voor Sociaal Juridische Dienstverlening in februari 2016

3351

3 december effectmeter bijeenkomst

MOgroep en Tevreden.nl organiseren op donderdagochtend 3 december in Capelle a/d IJssel opnieuw een introductiebijeenkomst over de Klanteffectvragenlijst.

1092

Verslag en presentaties Regiobijeenkomst De Nieuwe Kwaliteitskoers

De commissie Kwaliteit & Professionalisering presenteert haar voorstel voor een nieuwe kwaliteitskoers voor de branche W&MD, op drie regiobijeenkomsten. Hier vindt u alle relevante stukken.

4693

Stappenplan om een ethisch dilemma te analyseren.

Regiobijeenkomst Nieuwe Kwaliteitskoers: Presentatie Workshop 4. Beroepsethiek en kwaliteit

3553
Ik wil delen
Home
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten