Innovatie

Het is duidelijk: om je als organisatie en als sector sterk te profileren heb je een goed verhaal nodig. Ondersteund door harde data. Solide informatie geeft opdrachtgevers de zekerheid en het vertrouwen om te blijven investeren. En ook organisaties zelf worden er sterker van. Door objectief inzicht in de effecten van hun interventies kunnen sociaalwerkorganisaties hun dienstverlening voortdurend verbeteren en burgers zo goed mogelijk bijstaan. Data verzamelen is dus cruciaal om de kwaliteit te kunnen blijven garanderen, vinden wij. We benadrukken daarom het belang van structureel onderzoek en digitale documentatie.

Meer informatie Minder informatie
Profielfoto van Marc van Gerdingen

Inzet ervaringsdeskundigen in individueel hulpverleningsproces (AMW)

Bij Farent draaien we op dit moment een pilot waarin we onderzoeken wat de meerwaarde is van de inzet van ervaringsdeskundigen in het individuele hulpverleningsproces (AMW) en wat de voorwaarden zijn waaronder deze meerwaarde tot stand komt. We zijn erg benieuwd of andere sociaal werk organisaties...
Profielfoto van Kusters

Loopbaanbudget

Hoe gaan jullie om met loopbaanbudget in verhouding tot scholingsbudget van de organisatie? Zijn er afspraken over wat er vanuit loopbaanbudget moet en wat er vanuit scholingsbudget van de organisatie kan? Of leggen mensen een bepaald percentage van de kosten in vanuit loopbaanbudget en mogen ze de rest...
Profielfoto van Dorien Verhoeven

Welke P&O-ers uit de sector, willen ervaringen met (onderdelen van) de medewerkersreis/employee journey in hun organisatie met ons delen?

Dag, voor Sociaal Werk Werkt voer ik een veldonderzoek uit naar de Medewerkersreis/Employee Journey binnen de sector Sociaal Werk. Daarvoor wil ik graag een aantal P&O-ers (online) interviewen. De medewerkersreis is gericht op verbetering van een aantal aspecten bij de organisatie, waardoor...