Voordelen van het kwaliteitslabel

Het Kwaliteitslabel biedt lidorganisaties, branche en opdrachtgevers de volgende voordelen.

Het Kwaliteitslabel...

  • stelt vakmanschap van de professional voorop, creëert eigenaarschap bij professionals en stimuleert de trots van medewerkers.
  • helpt sociaalwerkorganisaties om hun kwaliteit te laten zien aan klanten, opdrachtgevers en ketenpartners, en helpt hen zich te profileren en te positioneren o.b.v. kwaliteit.
  • draagt bij aan het lerend vermogen van de organisatie.
  • zorgt voor zicht op resultaten.
     
  • versterkt de positie van de branche als geheel.
  • is specifiek ontwikkeld voor en toegespitst op de branche sociaal werk.
  • bevordert kennisdeling en kruisbestuiving tussen sociaalwerkorganisaties.
     
  • geeft gemeentes en andere opdrachtgevers zicht op de kwaliteit die zij inkopen.
  • biedt vertrouwen voor de burger.

Het Kwaliteitslabel heeft daarnaast een aantal voordelen ten opzichte van andere kwaliteitskeurmerken. Het Kwaliteitslabel...

  • is eigendom van de branche zelf.
  • heeft een slanker kader en biedt - door toetsing buiten het regime van de RvA en ISO-regime om - vrijheid in frequentie en omvang van toetsen (bijvoorbeeld één maal per twee jaar). Het is hierdoor minder arbeids-, tijds- en kostenintensief. 
  • is indien gewenst goed te combineren met HKZ of ISO, of (voor onderdelen dienstverlening) op te schalen naar deze normen.
Ik wil delen
Home
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten