Themaoverzicht

Vakmanschap

Kwaliteit & Professionalisering

De rol van sociaal werkers verandert: van uitvoerend professionals naar frontmannen/vrouwen met een duidelijke rol voor bewoners en in de sociale basis van buurten, en die de organisatie representeren in samenwerkingsverbanden. Daarmee zijn ze het uithangbord én het kapitaal van sociaalwerkorganisaties. Hun vakmanschap is dus essentieel.

Sociaal Werk Nederland werkt samen met leden en partners (kennisinstituten, vakbonden, beroepsverenigingen, de Vereniging Hogescholen en de MBO Raad) aan basiscompetenties, vakkennis en de voortdurende verbetering van de basisopleidingen en bij- en nascholing.
We maken ons sterk voor regionale samenwerking met opleidingen en beroepspraktijkvorming.

Mijlpaal in maart 2018: het (beroeps)Register Sociaal Werk, het Beroepscompetentieprofiel Sociaal Werker en de Beroepscode, ontwikkeld ism het werkveld (BPSW (voorheen NVMW).), voor structurele borging van de beroepsontwikkeling. Zie ook de website Sociaal Werk Versterkt.

Nieuwsbericht

Uitnodiging voor deelname aan de denktank ‘de professionalisering van de sociaal werker in 2020’ 13 maart 2020

Op 18 februari 2020 geplaatst door

Bent u directeur of u bent werkzaam in het hoger management van een organisatie in het sociaal domein en wilt u deelnemen aan onze denktank?  Dan nodigen wij u van harte uit om u aan te melden.

Wat wilt u lezen, hoe wilt u dat uw professionals hun vakgebied bijhouden?
Als uitgever van vakinformatie voor professionals in het sociaal domein willen wij inzicht krijgen hoe wij de professionals, maar juist óók de sociaalwerkorganisaties beter kunnen ondersteunen. Met content (in print en/of online), opleidingen, tools of software (in welke vorm dan ook) willen wij graag een bijdrage leveren aan de professionalisering in het veld.

Het thema is: Werk maken van de professionalisering van sociaal werkers

  • Uw organisatie draait op goed opgeleide medewerkers. Als het gaat om het werven en het behoud van uw personeel, waar ligt u dan wakker van?
  • Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers de beste ambassadeurs zijn voor uw organisatie?
  • Welke tools en hulpmiddelen moet een organisatie in het sociaal domein hebben om haar medewerkers goed te ondersteunen in hun werk?

Waarom meedoen aan deze denktank?
Een inspirerende en praktische (netwerk?)middag met ambitieuze collega directeuren en managers die zich inzetten voor het maatschappelijk belang. Uw initiatief is onmisbaar om onze doelstelling te realiseren: het sociaal werk in Nederland met slimme en eigenzinnige initiatieven vooruit te helpen.

U hoeft voor de sessie niets voor te bereiden. Juist door spontane interactie gaan we op zoek naar nieuwe innovatieve ideeën voor het sociaal domein. U ontvangt uiteraard wel een onkostenvergoeding. En als blijk van waardering voor uw deelname krijgt u na afloop een aardig cadeau van ons.

De bijeenkomst is een informele sessie over actuele vraagstukken op het gebied van professionalisering. Een externe ervaren moderator/marktonderzoeker leidt het gesprek.
De discussie wordt beëindigd met een borrel.

Wij hopen met u in discussie te gaan op 13 maart.
Plaats: Bohn Stafleu van Loghum, Houten
Tijd: Inloop 13:30 - denktank: 14:00-15:30 – afsluitende netwerkborrel: 15:30-16:30
Ja, ik doe mee en schrijf me in [let op bij verzenden: checken link mailto macella.strauss@bsl.nl]

Hartelijke groet, namens het team  Zorg+Welzijn, Sandra Kraaypoel

Sociaal Werk Nederland steunt dit initiatief.

Bron: Bohn Stafleu van Logum
Trefwoorden: BSL, bijeenkomst
Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.
directeur

Vind dit bijzondere bijeenkomst. Een commerciële instelling wil kennis ophalen bij bestuurders en vervolgens (betaalde) trainingen of congressen ontwikkelen met die kennis. 

Ik wil delen
Home
Corona
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten