Themaoverzicht

Kwaliteit

Kwaliteit & Professionalisering

Sociaalwerkorganisaties willen een sterke positie in het nieuwe sociaal domein. Daarvoor moet de sociaal werker zichtbaar zijn, net als de kwaliteit en de meerwaarde van het sociaal werk. Voor de individuele burger, de financier én de maatschappij. Daarom herijken we de manier waarop we kwaliteit en professionalisering vormgeven. We zoeken kernelementen die écht iets zeggen over de kwaliteit. We vertellen een eigen verhaal, met oog voor de context van sociaal werk: nieuwe wetgeving, decentralisaties, bezuinigingen en marktwerking vragen nadrukkelijk om samenwerking, concurrentie en verantwoording.
We gaan terug naar de bedoeling: steeds nagaan of je de juiste dingen doet, op de juiste manier en met de juiste resultaten.
Lees over de commissie Kwaliteit en Professionalisering. Suggesties? Laat het weten aan Marije van der Meij of Edwin Luttik.

Forum discussie

Op weg naar het kwaliteitslabel

• Implementatie Kwaliteitslabel

Bent u ook bezig met de implementatie van het Kwaliteitslabel Sociaal Werk Nederland? Of gaat u daar binnenkort mee beginnen? Dat vraagt best veel tijd en als je dat naast je gewone werk moet doen, is dat een behoorlijke belasting. Als directeur van stichting Elan Barneveld, realiseerde ik mij dat en daarom heb ik dit project laten uitvoeren, uiteraard in samenwerking met degene, die verantwoordelijk is voor het Kwaliteitsmanagement van Elan. Ik heb daarvoor een externe kracht ingehuurd: Annika van der Belt, Management Trainee bij High Select. Zij voert dit project uit en gaat daarna weer door naar een andere organisatie. Het project bij Elan is, tot mijn volle tevredenheid, bijna afgerond en inmiddels heeft Annika zoveel ervaring met en kennis van het Kwaliteitslabel Sociaal Werk Nederland, dat zij die graag wil inzetten bij een andere organisatie. Heeft u behoefte aan tijdelijke ondersteuning met betrekking tot het Kwaliteitslabel? U kunt contact opnemen met Sannie Wijland, directeur van High Select, s.wijland@highselect.nl, tel. 06 53 309893. Van harte aanbevolen!

Organisatie: Elan Barneveld
Functie: Directerur
Ik wil delen
Home
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten