Publicaties

Nieuwe informatieboekjes voor ouders met psychische of verslavingsproblemen en hun kinderen

Nederland telt jaarlijks 557.000 kinderen van ouders met psychische en/of verslavingsproblemen (KOPP/KOV), dat zijn gemiddeld 5 kinderen per schoolklas.

-
46

Infographic Jongerenwerk

NJI, HvA en Sociaal Werk Nederland maakten een infographic over de actuele stand van zaken in het Nederlandse jongerenwerk

-
529

Presentaties jongerenwerkerscongres 18-6

De presentaties van de Landelijke dag van het Jongerenwerk van 18 juni. Lees hier het nieuwsbericht van de dag

-
379

Checklist voor gemeenten: integratie van jonge vluchtelingenkinderen

Hoe kunnen gemeenten de deelname van deze kinderen aan voorschoolse voorzieningen bevorderen? Deze checklist geeft antwoorden en handvatten.

Stephanie Gross
-
521

Proefschrift en methode Effectieve opvoedinterventie op maat

Hoe opvoedinterventies beter aansluiten op de behoeften en mogelijkheden van ouders woonachtig in multi-etnische achterstandswijken; Krista van Mourik zich vanuit de Academische Werkplaats SAMEN

-
1192

Nieuwsbrief Schoolfacilities - 18 december

Vandaag een nieuwsbrief van Schoolfacilities met onder andere een bezoek aan Avans en een onderzoek naar het verduurzamen van scholen.

-
358

Publicatie 'Als ik later groot ben': zeven nieuwe preventievoorbeelden

ter info de publicatie ‘Als ik later groot ben’, met 7 voorbeelden van gemeenten uit het koplopersnetwerk preventie jeugd: Alkmaar (sport en zorg), Delft (Zweedse model), Hoogeveen (Kansrijke...

-
502

Handreiking lokaal netwerk van sleutelfiguren

Polarisatie en radicalisering doen zich vaak lokaal voor en stellen gemeenten daarom voor flinke uitdagingen.

-
395

Functieprofielen pedagogisch coach / beleidsmedewerker beschikbaar

Vanaf 1 januari 2019 moeten kinderopvangorganisaties werken met een pedagogisch beleidsmedewerker. Voor in de nieuwe cao Sociaal Werk en de cao Kinderopvang zijn functiebeschrijvingen voor...

-
1962

Sociaal makelen heeft impact

DOENJA Dienstverlening heeft onlangs de impact van haar dienstverlening onderzocht. Met hoopgevende uitkomsten.

-
346
Ik wil delen
Home
Corona
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten