Nieuwsbericht

Campagne #nogffvolhouden, hart onder de riem voor alle jongeren!

10 februari 2021 | 2 minuten lezen

Met de campagne #nogffvolhouden willen jongerenwerkers in Nederland alle jongeren een hart onder de riem te steken in coronatijd. Ze merken dat veel jongeren op een breekpunt beland zijn. Ze zitten te lang thuis, zijn niet op school en hebben geen werk. De BVJONG-werkgroep heeft campagnemateriaal gemaakt voor andere jongerenwerkers én jongeren. De campagne begint op woensdag 10 februari en duurt 3 maanden.


Doel: zet het materiaal in, roep jongeren op om hun gevoelens te delen met anderen, en help ze ook om zich aan de coronaregels te blijven houden. Zeker als ze zelf of als een vriend(in) in thuisquarantaine moet. Jongerenwerkers: "We hopen allemaal dat we snel bevrijd zijn van dit virus. En dat we in de zomer weer een stukje vrijer kunnen leven. #nogffvolhouden dus! "

Jongerenwerkers: "Voor de jongeren zijn het nu vaak lange dagen thuis, weinig naar school en misschien wel niet naar je werk kunnen. Corona duurt inmiddels al een flinke tijd en is helaas nog niet voorbij. Wij begrijpen hoe moeilijk het is om toch nog even vol te houden. Daarom roepen we jongeren op om hun gevoelens te delen met anderen in deze campagne #nogffvolhouden


Informatie voor jongerenwerkers
Jongeren kunnen zelf aan de slag, en prijzen winnen. 
Op deze pagina vind je de voorwaarden en informatie.Voor jongerenwerkers staan er op deze infopagina onder meer twee promofilmpjes klaar:

  •  om samen met een speciale toolkit de discussie over gevoelens van jongeren tijdens deze coronatijd te bespreken; én
  • om jongeren op te roepen ook een eigen filmpje te maken. Wil je meer weten, kijk op www.bvjong.nl/nogffvolhouden
  • de gratis toolkit om aan de slag te gaan vind je hier. 

Oproep aan jongeren
Hoe beleef jij de coronatijd? Hoe is het om in thuisquarantaine te zitten? Of hoe is het om je vrienden en feesten te missen? Maak een leuk filmpje te en stuur dat op naar bvjong@gmail.com of via sociale media met de hashtag #nogffvolhouden en maak met jouw creatieve uiting kans op mooie prijzen! Deze campagne is een samenwerking met de jongerenwerker in jouw buurt.

De campagne #nogffvolhouden is een campagne van de jongerenwerkers in heel Nederland. Het is mede mogelijk gemaakt door een BVjong werkgroep jongerenwerkers bestaande uit Jerrol Lashley, teamcoach jongerenwerk Netwerk Hoorn; Stephan Beute, jongerenwerk Sport en Welzijn Moerdijk, Bianca Boender ( You!nG) en Niko de Groot (BVjong) i.s.m. het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Sociaal Werk Nederland steunt deze campagne van harte. 
Veel jongerenwerkers werken vanuit sociaalwerkorganisaties verspreid in het hele land. 

Verder lezen over #sterkjongerenwerk in coronatijd kan op deze pagina.