Vraag
Christa Hageman 5 maanden geleden

Overnemen Loopbaanbudget

Goedemiddag,

binnenkort start bij ons een nieuwe collega. Zij heeft het verzoek aan ons gedaan om het opgebouwde loopbaanbudget van haar huidige werknemer over te nemen. Dit is wat ons betreft akkoord, maar ik heb dit nog niet eerder aan de hand gehad. Hoe gaat dit in de praktijk? Moeten wij dit factureren aan de huidige werknemer?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet, Christa

2 antwoorden
Peet de Graaf
5 maanden geleden

er van uitgaande dat de latende werkgever hier aan mee wil werken (mede afhankelijk onder welke CAO er wordt gewerkt) is het een kwetsie van met elkaar afstemmen hoe het proces verloopt. Wij kiezen ook altijd voor facturering

Leonard Faber
5 maanden geleden

Zorg ervoor dat je vooraf een door de werkgever afgegeven of bevestigde opgave hebt van de hoogte van het opgebouwde loopbaanbudget op de einddatum van het dienstverband. Overleg met de oude/huidige werkgever of deze akkoord is met het de overdracht door middel van een factuur. Als de oude werkgever en de betreffende werknemer akkoord zijn en jij als nieuwe werkgever ook akkoord bent, dan is het het meest handig om het betreffende bedrag te factureren aan de oude werkgever en ten gunste te laten komen van de grootboekrekening waarin het loopbaanbudget voor jouw nieuwe werknemer verder wordt opgebouwd.

Lid wordenContact