Themaoverzicht

Benchmark

Ondernemerschap

Sinds 2011 vergelijken de leden van Sociaal Werk Nederland zich met elkaar op het terrein van Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening. Deze Benchmark richt zich vooral op de bedrijfsvoering. Het doel ervan is drieledig: leren van elkaar, verbeteren door vergelijken en het bieden van een instrument voor verantwoording.
Daarnaast kunnen we als branchevereniging dankzij de Benchmark essentiële informatie over onze leden gebruiken bij de lobby en belangenbehartiging.

Blog

Bomen en het bos

Een nieuwe website met allemaal nieuwe functies en speeltjes. Het lijkt wel Sinterklaas. Wij zijn bij de MOgroep midden in de voorbereiding van de verhuizing naar een mooie nieuwe werkomgeving. En dan krijgen we ook nog een nieuwe website. Natuurlijk werkt nog niet alles. Functies van personen zijn soms onbekend (toch echt ingevuld...), ook het zoeken werkt nog niet goed, maar daar wordt wel heel hard aan gewerkt. Vervelender is dat het registreren soms nog fout gaat. Maar ook daar wordt (door meer partijen) naarstig gezocht naar oplossingen.

Door de verhuizingvoorbereiding schiet het uitproberen van de nieuwe website er voor mij een beetje bij in. Dat vind ik jammer. Het geeft wel de gelegenheid om na te denken over waar wat precies moet gebeuren. Zo zijn er overal forums (fora?). En de mogelijkheid om groepen aan te maken. Maar waar zet je nu wat neer? Het plaatsen van een document is nog redelijk overzichtelijk. Voor mij natuurlijk in de kennisbank bij mijn thema: de branche-informatie. Maar leuke nieuwsfeiten of resultaten van quick-scans? Volgens mij kan ik dat op minimaal twee plekken kwijt: bij het thema en binnen de groep. Waar krijgt het de meeste lezers? Waar is plaatsing dus het meest effectief?

Ik zie door door al deze mogelijkheden even de bomen in het bos niet meer .

Datzelfde geldt voor de resultaten van de Basisbenchmark. 524 leden die bijna alles hebben ingevuld. Zo’n schat aan informatie, dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen met kijken. Als een kind in de suikerwerkfabriek. Gelukkig is er een verhuizing. Dan hoef ik nog geen keuzes te maken. Maar in de laatste weken van december is dat voorbij en kan ik beginnen aan de cijfertaart. Begin ik dan met financiële rapporten? Met overzichten over personeel? Met een analyse van het dienstenaanbod? Ik weet het nog steeds niet: teveel bomen.

Daarom hoor ik graag van jullie welk onderwerp als eerste aandacht verdient voor verdergaande analyse en rapportage.

Om te reageren dien je eerst in te loggen.

Heb je nog geen profiel? Registreer dan eerst om een nieuw profiel aan te maken.
Ik wil delen
Home
Over ons
Sociaal werk in beeld
Thema's
Voor leden
Onze leden in kaartLid wordenContact Inloggen
Ik wil delen:
Sluiten