Activiteit

Regiobijeenkomst Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet), woensdag 18 juni 2014

18 jun
La Vie - Utrecht
18 juni 2014
12:30 tot 16:30
Bijeenkomst
Saskia Mulder
10 juni 2014 | 1 minuut lezen

Programma Regiobijeenkomst Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet), woensdag 18 juni a.s. te Utrecht:

 VWS: Wimke Schuurmans

Significant: Coby Peeters

Gemeenten:

  1. Mevrouw Toke Tom- Utrecht 

Afgevaardigden lidorganisaties:

  1. Dinie van der linden (algemeen directeur  Vitras CMD)
  2. Elke Louwers (Programmamanager Marktontwikkeling & Acquisitie/ kwadraad)
  3. Frank van Rooij (Radius) 
  4. Open stoel!

Dagvoorzitter Piet-Hein Peeters

Programma

12.30 – 13.00   Inloop thee/koffie (geen lunch!)

13.00 -  13.15   Welkom en aftrap door MOgroepvoorzitter Marijke Vos.

13.15 – 13.45   Presentatie door  Wimke Schuurmans van VWS over de ontwikkeling en stand van zaken transitie AWBZ naar WMO.

13.45 – 14.15   Presentaties: Toke Tom van de gemeente Utrecht en over hun visie op en de wijze waarop zij hun inkoop gaan organiseren. Coby Peeters van Significant met beschouwing over nog ándere mogelijkheden van inkoop door gemeenten.

O.a.: welke afwegingen en motieven liggen hieraan ten grondslag? Welke prikkels zijn er voor innovatie en substitutie?

14.15-15.00  Paneldiscussie met Toke Tom van de gemeente Utrecht en Coby Peeters van Significant met actieve inbreng van aanwezige leden, onder leiding van dagvoorzitter Piet-Hein Peeters.

O.a.: Reflectie op welk inkoopmodel het beste past bij de transformatie van zorg naar welzijn en bij de substitutie van individuele (Wmo-) voorzieningen door algemene voorzieningen en eigen kracht.

15.00 – 15.20   Pauze

15.20 – 16.00   Tafeldiscussies: delen en uitwisselen van concrete ervaringen van welzijnsorganisaties met gemeentelijke inkoop.
Dinie van der linden van Vitras CMD; Elke Louwers van Kwadraad; Frank van Rooij van Radius en ‘onbekend/open stoel’ nemen u in subgroepjes - aan de hand van de concrete gemeentelijke inkooppraktijk (uitvoeringsplan, bestek, offertes, contracten) - mee in hun ervaringen in het proces van opdrachtverkrijging: in termen van activiteiten en gevolgen voor organisatie, samenwerking, producten/diensten  en professionals.

16.00 -16.30     Plenaire terugkoppeling van de tafeldiscussies.

16.30                Afsluiting en borrel.

Locatie:

Regardz La Vie, Lange Viestraat 351, 3511 BK Utrecht
030 234 0088

Lid wordenContact