Activiteit

Regiobijeenkomsten: Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet)

14 mei
The Globe, Den Haag
14 mei 2014
12:30 tot 17:00
Bijeenkomst
Saskia Mulder
26 februari 2014 | 1 minuut lezen

De MOgroep organiseert een nieuwe reeks regiobijeenkomsten Inkoopmodellen Transitie Awbz/Wmo, (Jeugd & Participatiewet) ~ Veranderende relaties Welzijn – Gemeenten. 

Om misverstanden te voorkomen: deze bijeenkomsten gaan niet over theoretische modellen maar over de praktische voorbereiding en uitvoering van de inkoop.

  • Woensdag 14 mei a.s. - The Globe te Den Haag

Programma

12.30 – 13.00   Inloop thee/koffie (geen lunch!)

13.00 -  13.15   Welkom en aftrap door MOgroepvoorzitter Marijke Vos.

13.15 – 13.45   Presentatie door Carola van den Brink van het ministerie VWS over transitie Wmo/AWBZ (in  samenhang   met transities).

13.45 – 14.15   Presentaties Stef de Weerd van de gemeente Rotterdam en Hans Uneken van de gemeente Hilversum  (Regio Gooi en Vechtstreek) over de wijze waarop zij hun inkoop gaan organiseren.

O.a.: welke afwegingen en motieven liggen hieraan ten grondslag? Welke prikkels zijn er voor innovatie en substitutie?

14.15-15.00      Paneldiscussie met de gemeenten en Jan Tilburgs van Stade advies met actieve inbreng van aanwezige leden, onder leiding van dagvoorzitters Piet-Hein Peeters en Will Tinnemans.

O.a.: Reflectie op welk inkoopmodel het beste past bij de transformatie van zorg naar welzijn en bij de substitutie van individuele (Wmo-) voorzieningen door algemene voorzieningen en eigen kracht.

15.00 – 15.20   Pauze

15.20 – 16.00   Tafeldiscussies: delen en uitwisselen van concrete ervaringen van welzijnsorganisaties met gemeentelijke inkoop.
Jan Hoefsloot van Stichting DOCK; Elke Louwers van Kwadraad; Erik Lemstra van Xtra en Melissa Jansen van Participe nemen u in subgroepjes - aan de hand van de concrete gemeentelijke inkooppraktijk (uitvoeringsplan, bestek, offertes, contracten) - mee in hun ervaringen in het proces van opdrachtverkrijging: in termen van activiteiten en gevolgen voor organisatie, samenwerking, producten/diensten  en professionals.

16.00 -16.30     Plenaire terugkoppeling van de tafeldiscussies.                         16.30                Afsluiting en borrel.

 Aanmelden kan hier.

Lid wordenContact