Nieuwsbericht

Zet jouw maatschappelijk betrokken ondernemers in het zonnetje

1 oktober 2020 | 2 minuten lezen

20 november is het de Dag van de Ondernemer. Dit is de ideale dag om jouw maatschappelijk betrokken partners in het zonnetje te zetten en tegelijkertijd een mooie kans om ook de maatschappelijke waarde van jouw eigen organisatie over het voetlicht te brengen! 

Op het podium: het sociale gezicht van bedrijven 
Met alle maatschappelijke (vrijwilligers)organisaties gaan we op 20 november, tijdens de Dag van de Ondernemer, het sociale gezicht van bedrijven laten zien.

In samenwerking met MKB Nederland ontwikkelen we een tool waarmee je de bedrijven die jouw activiteiten mogelijk maken kunt bedanken. Deze tool is in ontwikkeling, maar komt binnenkort op www.dagvandeondernemer.nl beschikbaar waarmee je je bedrijfspartners - de mogelijkmakers - kunt bedanken. We laten Nederland zien wat het betekent dat bedrijven menskracht, geld, kennis, spullen, media-aandacht delen met onze organisaties. 

En we pakken door - samenwerking met MKB Nederland en VNO*NCW
Tijdens De Dag van de Ondernemer, een initiatief van MKB Nederland worden traditioneel bedrijven in het zonnetje gezet om hun de groei, de banen en de welvaart die zij genereren. In samenwerking met MKB Nederland gaan wij hier de sociale meerwaarde aan toevoegen. MKB Nederland en VNO*NCW gaan we in het kader van het Nationaal Jaar Vrijwillige Inzet intensief samenwerken. De Dag van de Ondernemer is een eerste stap hierin. Het start met waarderen wat er als is, laten zien dat wij een grote sector van belang zijn. 

Wat je nu al kunt doen:

  • maak alvast een lijstje met zakelijke relaties die jij in het zonnetje wilt zetten. Noem ze bij naam en geef kort aan wat ze voor je betekenen
  • zet een blok in je agenda op 20 november om online berichten te posten en te reageren op elkaar. Dan verhogen we de zichtbaarheid enorm. 
  • Of bedenk een mooie bedankactiviteit om je zakelijke partners te laten weten hoe hun bijdrage jullie helpt om jullie doelen te bereiken, van een bos bloemen tot een lied of een advertentie. (uiteraard met inachtneming van de coronamaatregelen).
  • Informeer ook de (lokale) pers hoe blij jullie met je partners zijn en wat die partner voor jullie als organisatie betekent.

Hoe verder?
De NOV werkt op dit moment samen met de communicatie-afdeling van MKB Nederland aan het verrijken van de toolkit met plaatjes/teksten die goed aansluiten op wat zij willen uitdragen. Zodra dat klaar is, laten zij dat weten. Afspraak downloaden naar eigen agenda

Wil je de informatie over vrijwillige inzet en het Nationaal Jaar vrijwillige inzet? Meld je hier voor de nieuwsbrief Mensen Maken Nederland